poniedziałek, 3 października 2011

5-bój fotograficzny fotopolis.pl.


Mgnienie temu zakończył się jubileuszowy 5-bój fotograficzny fotopolis.pl. Konkurs rozpisany jest na pięć rund, w której każdorazowo uczestnicy podejmują się interpretacji przedstawionych tematów. W tegorocznej edycji przedmiotem namysłu fotografujących była próba konfrontacji współczesnej wrażliwości przesłaniem zawartym w dekalogu. Niełatwy to temat, o ile nie stanowi przedmiotu katechezy. Jak zatem postrzegać dziesięć przykazań ? Jako objaw rozczarowania ludzkimi porządkami,czy kamienne remedium na gest Adama? Podstawę ułatwiającą budowanie społeczeństwa,chroniącą przed chaosem namiętności i ludzkiego pożądania, czy kolejną pozycję na rachunku owego wielkiego bilansu, który czeka nas u końca dziejów? Bez wątpienia świadectwo trudnych relacji miedzy Bogiem a człowiekiem ...

Wspominam o tym, ponieważ dwukrotnie moje fotografie znalazły uznanie w oczach jury i tym samym znalazłem się na pierwszym miejscu w rundzie 3-ciej (NIE CUDZOŁÓŻ) i na trzecim– w 5-tej (NIE MÓW FAŁSZYWEGO ŚWIADECTWA PRZECIW BLIŹNIEMU SWEMU), co powoduje iż w ostatecznej klasyfikacji uplasowałem się na trzecim miejscu. Poniżej zamieszczam prace, aby oglądający sami ocenili słuszność decyzji jury oraz trafność moich interpretacji. Tradycyjnie – KARMCIE OCZĘTA!!!



3 komentarze:

Rzaba pisze...

bardzo wymowne te fotografie. Podoba mi się ze nie sa dosłowne, dowolnosc interpretacji to coś do lubie
jak najbardziej zasłuzone wyróznienia według mnie.

Rzaba pisze...

dodam jeszcze ze poruszenie na zdjęciach to moja ulubiona technika. Pozdrawiam:)

Dawid Furkot pisze...

Serdecznie dziękuje za te miłe słowa :)Wierze że fotografia osiągnęła ten stopień skomplikowania w którym zdolni jesteśmy opisywać nią nawet najdelikatniejsze uczucia ...w świcie w którym tak wiele nam umyka to bezcenne i tym większą radość sprawia iż są na świecie jednostki zdolne odbierać mniej dosłowne komunikaty .pozdrawiam serdecznie D.F